ESTATUTS
ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES D’ALUMNES CEIP RODAMILANS.
CAPÍTOL I.-
DENOMINACIÓ, ÀMBIT I DOMICILI
ART. 1.- DENOMINACIÓ
L’entitat regulada pels presents
Estatuts es denomina ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES D'ALUMNES del CEIP RODAMILANS
i es regirà per l'article 22.1 de la Constitució Espanyola
de 6 de desembre de 1978, per l'article 5.5 de la Llei Orgànica
Reguladora del Dret a l'Educació
(LODE), per la Llei
orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, pel Decret
188/2003 de 28 de novembre que regula les associacions de pares i mares
d’alumnes i les federacions i confederacions, i per la resta de disposicions
legals vigents.
ART. 2.- PERSONALITAT
L’associació té personalitat
jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar.
ART. 3.- ÀMBIT TERRITORIAL
La Associació estendrà la seva
actuació a tot l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca.
ART. 4.- DOMICILI
El domicili de l’associació es fixa
al carrer de les Corts, s/n de Sineu C.P.
07510 . Si hi ha causa justificada,
aquest domicili podrà ser canviat per acord de l’assemblea extraordinària, i
serà comunicat als associats i als organismes oficials pertinents.
ART. 5.- DURADA
Aquesta associació es constitueix
per temps indefinit i només es podrà dissoldre per causes legals o estatutàries.
ART. 6.- FINALITATS
L’associació tendrà per finalitats:
a) Assistir als pares i mares d'alumnes o els tutors/es
en tot allò que fa referència a l'educació dels seus fills o tutelats.
b) Col·laborar en les activitats educatives del centre.
c) Promoure la participació dels pares, les mares o els
tutors/es dels alumnes en la gestió del centre.
d) Ajudar als pares, les mares o els tutors dels alumnes
a exercir el seu dret a intervenir en el control i gestió del centre.
e) Facilitar la representació i la participació dels
pares, les mares o els tutors dels alumnes en el consell escolar i d'altres
òrgans col·legiats del centre.
f) Facilitar el contacte entre els pares, les mares o els
tutors dels alumnes amb la direcció i professorat del Centre.
g) Ajudar a l'escola en la seva especial i concreta
funció pedagògica.
h) Promoure la creació d'institucions, serveis i
activitats complementàries del centre, perquè puguin encaminar-se les
possibilitats dels alumnes segons la capacitat i aptitud de cadascú, d'acord
amb una encertada orientació l i aprofitant al màxim les ajudes que els
Organismes oficials i la resta de la societat puguin oferir.
i) Promoure la pràctica d'esports i les competicions
esportives.
j) Promoure activitats extraescolars i d'extensió
educativa, cursos, Escoles de Pares, cicles de conferències, publicacions,
grups de treball, etc., dels quals seran beneficiaris els associats i els seus
fills.
k) Promoure la cultura i la llengua catalanes, pròpies
d’aquesta comunitat autònoma.
l) Promoure i fomentar les activitats relacionades amb el
voluntariat
En queda exclòs qualsevol ànim de lucre
CAPÍTOL II.- DELS
ASSOCIATS.
ART. 7.- Podran ser-ne socis els
pares, les mares i els tutors dels alumnes matriculats al centre.
ART. 8.- Qui vulgui pertànyer
a l'associació, sol·licitarà la seva admissió,
i acreditarà la condició indicada a l'article anterior.
ART. 9.- La junta directiva
examinarà les sol·licituds i, en el
termini de 10 dies prendrà una resolució. No es podrà denegar si els sol·licitants reuneixen les condicions exigides a l'article anterior.
L'acord pres per la junta directiva es comunicarà per
escrit als interessats i s’hi adjuntarà
l'oportuna credencial. En cas de denegació, s'acompanyarà un escrit on
se’n recullin els motius. Contra aquesta denegació, es podrà recórrer davant
l'assemblea general
ART. 10.-BAIXES
Es causarà baixa de l'associació per algun dels motius
següents:
a) Renúncia voluntària comunicada per escrit.
b) No satisfer les quotes establertes
c) Pèrdua de la condició de pare, mare o tutor d'alumne o
de la pàtria potestat
d) Quan l'associat intenti de qualque manera utilitzar
l'associació o la seva condició de soci per finalitats que no siguin les
indicades en l'article 6
Les baixes motivades per allò establert als apartats b) i d) es produiran
per acord de la Junta
Directiva després d'haver escoltat el soci afectat. El soci
que consideri injusta la seva separació podrà recórrer davant l'assemblea
general la qual haurà de confirmar o
revocar l'acord.
ART. 11.- DRETS
Els drets de les persones associades són:
a) tenir veu i vot en les Assemblees Generals, amb la
possibilitat d'intervenir en els seus debats.
b) Elegir i ésser elegible membre de la Junta Directiva.
c) Exposar per escrit a la Junta Directiva
les queixes i suggeriments respecte a l'associació i les seves activitats.
d) Sol·licitar i rebre informació sobre la marxa de
l'associació i participar en els actes que s'organitzin.
e) Demanar als òrgans de govern la col·laboració
necessària amb tot allò relacionat amb el millor compliment dels objectius
educatius i de les finalitats de l'associació, dintre dels canals establerts
pels organismes competents.
f) Rebre
informació de les activitats de l’associació
g) Fer ús dels serveis i/o activitats que l’associació
organitzi o tengui a seva disposició
h) Posseir un exemplar dels estatuts i conèixer els
acords adoptats pels òrgans de govern.
ART. 12- DEURES
Són deures de les
persones associades:
a) Complir els acords adoptats per l'assemblea mitjançant
els òrgans de govern.
b) Col·laborar per al major prestigi de l'associació i el
millor compliment de les seves finalitats.
c) Satisfer puntualment les quotes en la quantia fixada
per l'assemblea general.
d) Abonar les quantitats que l'assemblea general acordi
com a conseqüència dels serveis que els alumnes rebin de l'associació.
e) Assistir a les assemblees generals
f) Mantenir la
col·laboració que calgui per al bon funcionament de l’associació
CAPÍTOL III.-
DELS ÒRGANS DE GOVERN
ART. 13.- ÒRGANS DE GOVERN
La Associació es regirà pel sistema
d’autogovern i pel principi de representació mitjançant els òrgans següents:
a) Assemblea general
b) Junta directiva
ART. 14.- CARÀCTER I COMPOSICIÓ DE L'ASSEMBLEA GENERAL
L’assemblea general és l'òrgan suprem de l'Associació i
estarà constituïda per la totalitat dels seus membres. La convocatòria es comunicarà a tots els membres de l’associació amb una antelació mínima de set dies.
Es reunirà una vegada a l'any amb caràcter ordinari, i
extraordinari tantes vegades com ho acordi la junta directiva per majoria, o bé
per sol·licitud d’un nombre de membres que representi com a mínim un deu per
cent de la totalitat, mitjançant escrit dirigit a la presidència, degudament
autoritzat amb les signatures necessàries, i en el qual s'exposi de manera
raonada el motiu de la convocatòria.
En aquest últim cas, es convocarà assemblea dins un
període no superior als 20 dies.
S’haurà de convocar una assemblea general obligatòriament al primer semestre de l’any
per aprovar els comptes de l’associació
La presidència i la secretaria de l'assemblea general
recauran en els socis que ocupin aquests
càrrecs a la junta directiva.
ART. 15.- CLASSES D'ASSEMBLEES GENERALS I CONVOCATÒRIA
Les assemblees generals poden ser ordinàries i extraordinàries.
Funcions de l'assemblea general ordinària;
a) Examinar i, si escau, aprovar la memòria de gestió
que anualment ha de presentar la junta directiva, que contindrà una exposició
de totes les gestions i activitats realitzades per l'associació.
b) Aprovar l'estat de comptes del darrer exercici i els
pressupostos d'ingressos i despeses del següent, com també les quotes ordinàries
i extraordinàries, que si escau, proposi la junta directiva.
c) Adoptar les resolucions que per la seva importància, hi
siguin presentades per la junta directiva.
Funcions de l'Assemblea General Extraordinària:
.a) Elegir i destituir els components de la junta
directiva.
Quan es tracti de vacants produïdes abans de finalitzar el període de mandat de
la junta, les persones elegides ho seran fins a completar el termini que manqui
per al pròxim mandat.
b) Adoptar aquelles resolucions que hagin motivat la
realització de l'assemblea extraordinària.
c) Aprovar les modificacions dels estatuts i els
reglaments de règim interior.
ART. 16.- CONSTITUCIÓ I RÈGIMS D'ACORDS DE L'ASSEMBLEA GENERAL
1) L’assemblea general quedarà vàlidament constituïda en
primera convocatòria quan concorrin la
meitat més un dels membres i, en segona convocatòria, mitja hora més tard,
sigui quin sigui el nombre de membres assistents.
2) Els acords relatius a elecció i destitució de membres
de la junta directiva, modificació d'estatuts, dissolució de l'associació i
adquisició o alienació de mobles o immobles no prevists en el pressupost anual,
hauran de ser adoptats en assemblea general extraordinària, i s’exigirà per a
la validesa el vot favorable d’almenys, dos terços de les persones presents.
Tots els altres assumptes podran ser acordats per majoria
simple de vots.
3)L'assemblea general serà convocada per la junta
directiva, i en seu nom, pel president mitjançant avís dirigit a tots els
associats. Entre la convocatòria i el dia de realització de l'assemblea hauran
de transcórrer un mínim de set dies.
4)De totes les reunions de l'assemblea general
s'estendrà acta i s’hi farà constar el
nombre d'assistents, els assumptes tractats i els acords adoptats amb
indicació dels vots a favor i en contra, les abstencions, els vots en blanc
i els nuls.
5)L'acta serà redactada i subscrita per la persona
responsable de la secretaria; la persona que hi exerceixi la presidència la
signarà i s’aprovarà a la següent assemblea general.
6)Les certificacions de les actes, com també els testimoniatges dels acords continguts s'expediran, quan calgui, de la
mateixa manera.
ART. 17.- JUNTA DIRECTIVA
Estarà composta per President/a, Vice-president/a,
Secretari/ària, Tresorer/a
El nombre de vocals serà
un mínim de 2 i un màxim de .....(a acordar en assemblea).
ART. 18.- ELECCIÓ DE LA
JUNTA DIRECTIVA, PERÍODE DE MANDAT I
SUBSTITUCIONS
Els membres que hagin de formar part de la Junta Directiva,
seran elegits/des d'entre els que hagin presentat la seva candidatura, mitjançant
votació emesa pels membres de dret de l'Assemblea General corresponent.
Tots els càrrecs seran gratuïts.
El període de mandat dels membres electes serà de dos
anys a partir de la data en que foren designats, amb possibilitat de reelecció.
Les vacants que es produeixin durant dit període en el si
de la Junta Directiva,
seran cobertes, pel seu ordre, per les següents candidatures que no foren
elegides per no ser suficient el nombre de vots obtinguts.
En el supòsit d'absència de substituts, les vacants
seran cobertes a proposta de la Junta Directiva i ratificades a la immediata
Assemblea General que es celebri.
ART.19.-
L’octau dia hàbil a comptar del següent en que hagi
tingut lloc l'elecció, els membres de la Junta Directiva es
reuniran amb caràcter constitutiu.
Interinament actuarà com a President/a la persona de més
edat i com a Secretari/ària la de menys
edat.
De entre les persones elegides com a membres de la Junta Directiva es
designaran, mitjançant votació, les que hagin de ocupar els càrrecs, els que no
ostentin càrrec específic tindran la consideració de vocals.
ART. 20.- COMPETÈNCIES DE LA JUNTA DIRECTIVA
Pertoca a la Junta Directiva:
a) Convocar i fixar l'ordre del dia i la data de les
Assemblees Generals.
b) Executar els acords adoptats per Assemblea General.
c) Regular el règim econòmic de l'Associació, així com la
seva organització administrativa, i redactar els pressupost i balanços.
d) Designar les Comissions de Treball que es considerin
oportunes, i coordinar la feina de les mateixes. Sempre que sigui possible
seran presidides per un membre de la Junta Directiva.
e) Interpretar els estatuts i reglaments de règim
interior de l'associació i vetllar pel seu compliment.
f)
Dur a terme les gestions necessàries davant organismes públics, entitats
i altres persones, per aconseguir subvencions o altres ajuts
g) Admetre, suspendre i donar de baixa els membres de
l'Associació de la forma establerta als presents Estatuts.
h) Prendre decisions i exercir les funcions que no
estiguin expressament reservades a l'Assemblea General.
ART. 21.- FUNCIONAMENT DE LA JUNTA DIRECTIVA
1)La
Junta Directiva es reunirà ordinàriament una vegada al mes
i, extraordinàriament, sempre que ho determini el/la seu/seva President/a, a
instància pròpia o a petició de la tercera part dels/de les components. L'assistència
a les reunions de la
Junta Directiva serà obligatòria pels membres de la mateixa. En cas d'impossibilitat
d'acudir, hauran d'excusar la seva inassistència mitjançant comunicació
al/a la President/a.
2)L'absència injustificada a tres reunions consecutives
o a cinc no consecutives durant el seu mandat donarà lloc a la baixa com a membre
de la Junta.
3)La convocatòria de les reunions que inclourà, en tot
cas, el corresponent ordre del dia, es farà pel/per la President/a de la Junta
o persona en qui es delegui, amb una antelació mínima de set dies en cas
d'ordinàries i de dos dies en les extraordinàries o en el termini que s'estimi
suficient perquè aquella arribi a coneixement dels/de les interessats/des
quan concorri causa justificada.
4)L'elaboració de l'ordre del dia de les sessions
correspon al/a la President/a, a la vista del programa confeccionat pel/per
la Secretari/ària i les peticions que al respecte hagin formulat els/les
propis/pròpies membres de la
Junta Directiva amb una antelació mínima de set dies.
5)Especialment i prèvia autorització del/de la
President/a, podran assistir a les reunions de la Junta Directiva
persones no pertanyents a la mateixa, amb veu, però sense vot.
6)La junta directiva quedarà vàlidament constituïda si hi
ha un quòrum de la meitat més un dels membres. L’assistència del president/a o
persona que el substitueixi serà necessària sempre.
7)Els acords de la junta directiva es faran constar al
llibre d’actes. En iniciar-se cada reunió, es llegirà l’acta de la sessió
anterior, perquè se aprovi o rectifiqui si és procedent
ART. 22.- FUNCIONS DE LA PRESIDÈNCIA
Són funcions del/de la President/a:
a) Ostentar la representació de l'Associació, davant tot
tipus d'autoritats, tribunals, Organismes Públics o Privats, o davant la
Direcció del Centre.
b) Convocar i presidir les reunions de l'Assemblea i de la Junta Directiva.
c) Ordenar pagaments amb càrrec als fons de l=
Associació.
d) Visar les actes de les reunions de l'Assemblea
General i de la Junta Directiva.
e) Subscriure contractes, atorgar poders de representació
en favor de terceres persones, exercitar accions i oposar excepcions en procediments
judicials, acceptar donatius, legats i herències i realitzar qualsevol
altres actes similars en interès de l'associació.
f) Vetllar per l'execució dels acords adoptats en
Assemblea General i en Junta Directiva.
g) Complir i fer complir degudament els presents
Estatuts.
h) Proposar a la Junta Directiva la
contractació i cessament de personal laboral al servei de l'Associació.
i)Qualsevol altra d’interès per a l'aplicació d’aquests
Estatuts.
ART. 23.- SUPLÈNCIA TEMPORAL DEL/DE LA PRESIDENT/A
En els casos d'absència i/o malaltia del/de la
President/a, el/la substituirà en les seves funcions el/la Vice-president/a.
En defecte d'ambdós, el/la membre que la Junta Directiva
designi. Dita suplència no podrà perllongar-se per temps superior a dos mesos.
ART. 24.- CESSAMENT DEL/DE LA PRESIDENT/A
El/La President/a cessarà en les seves funcions al
termini del seu mandat o al produir-se alguna de les causes següents:
a) Absència o malaltia durant més de dos mesos
continuats.
b) Pèrdua de la condició de membre de l'Associació de
Pares i Mares d'Alumnes.
c) Renuncia motivada, acceptada per majoria simple
dels/de les presents en votació de Junta Directiva.
d) Destitució acordada pels dos terços dels/de les
components de la Junta
Directiva.
e) Moció de censura aprovada pels dos terços, en votació
secreta, en Assemblea Extraordinària.
La designació de nou/nova President/a es durà a terme en
la forma prevista a l'art. 19. El seu mandat es perllongarà pel temps que resti
per completar el període de dos anys a que es refereix l'art. 18.
(Nou article) ART. 25.- FUNCIONS DEL/DE LA VICEPRESIDÈNT/A
El/la vicepresident/a substituirà al president/a en cas d’absència
,malaltia i/o cessament d’aquest fins a procedir a la designació d’un nou/nova
president/a
ART. 26.- FUNCIONS DE LA SECRETARIA
Són funcions del/de la Secretari/ària:
a) Custodiar els llibres, documents i segells de
l'Associació, llevat dels de comptabilitat.
b) Redactar les actes de les reunions de l'Assemblea
General i de la Junta
Directiva, firmant-les juntament amb el/la President/a.
c) Expedir certificacions i testimonis particulars
relatius a les actes, amb el vist i plau del/de la President/a.
d) Dur el llibre de registre de socis de l'Associació.
e) Preparar, redactar i publicar, si cal, la Memòria Anual i el
Projecte d’Activitats
f) Portar la correspondència de l'Associació.
g) Tenir a la seva cura qualsevol altra documentació
d'interès per a la bona marxa de l'Associació.
h) Qualsevol altra funció no específica encarregada per
l'Assemblea, la Junta
Directiva o el/la President/a.
ART. 27.- FUNCIONS DE LA TRESORERIA
Pertoca al/a la Tresorer/a:
a) Recaptar i custodiar els fons de l'Associació.
b) Autoritzar amb la seva firma, juntament amb la
del/de la President/a o persona delegada, els pagaments que es determinin.
c) Dur els llibres i emetre informes sobre els assumptes
econòmics i financers de l’Associació.
d) Preparar els comptes de la liquidació dels
pressupostos i els balanços de situació.
e) Dirigir, en el seu cas, la Comissió d'Assumptes
Econòmics.
f) Elaborar juntament amb el/la President/a el projecte
de pressupost anual de l'Associació.
g) Tenir els comptes a disposició dels censors que podran
ser elegits anualment per l'Assemblea General a efectes de la seva intervenció.
Art.28.- VOCALIES
Desenvolupar el treball que s'els encomani en
l'Associació.
Coordinar la feina de les comissions
CAPÍTOL IV.- DEL RÈGIM ECONÒMIC I
FINANCER
ART. 29.- RECURSOS
L’associació no té patrimoni fundacional.
Els seus recursos econòmics provindran de les següents
fonts:
a) Les quotes, en la quantia que determini l'Assemblea
General.
b) Els productes dels béns de la seva propietat, així com
les subvencions, legats i donacions que legalment se li concedeixin.
c) Els interessos bancaris i els ingressos que puguin
obtenir-se de la realització d'activitats i prestació de serveis
d) L’exercici econòmic coincidirà amb l’any natural i
quedarà tancar el 31 de desembre
CAPÍTOL V.- MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS
ART. 30.-
Els presents Estatuts podran ser modificats en virtut
d'acord de l'Assemblea General Extraordinària. Per a la validesa de dit acord
serà necessari el vot favorable dels 2/3 dels vots presents.
CAPÍTOL VI.- DISSOLUCIÓ
ART. 31.-
La duració de l'Associació s'estableix per temps
indefinit i només es podrà dissoldre en els casos següents.
a) Per resolució de l'Autoritat Judicial Competent.
b) Per cessament de l'activitat en matèria d'ensenyament
de l'escola.
C) Per acord de l'Assemblea General Extraordinària
constituïda a l'efecte.
Aquesta no podrà acordar la dissolució si existeix un
mínim del 15% dels associats disposats a continuar la vida de l'Associació
ART.32.-
En cas de dissolució actuarà com a comissió liquidadora la darrera Junta Directiva
en exercici o els socis que designi l'Assemblea a l'efecte.
Es procedirà a l'alienació dels bens de l'Associació, amb
el seu producte es pagaran els deutes i amb el sobrant, si existeix, serà donat
a una entitat dedicada a fins educatius,
amb un esperit similar al d'aquesta Associació que determini L’Assemblea.
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
Nom i llinatges
DNI/NIE
(firma)
|
* Repetir quantes vegades pertoqui –han de signar tots els membres de la
junta-
A totes les pàgines anteriors: signar en el marge
esquerre, no cal posar ni nom ni DNI/NIE
3 copies originals 2
pel Registre i una per vosaltres
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada